Leveringsproblemen bij online en offline aankopen

Je hebt een nieuw jurkje besteld en kunt niet wachten om ermee te flaneren. Ongeduldig wacht je de levering af. Maar tot het moment dat je bestelling bezorgd is, kan er helaas veel mis gaan. De bezorger komt niet opdagen, je bestelling is beschadigd of je ontvangt per ongeluk iets anders dan je besteld hebt. Bij leveringsproblemen denkt je misschien vooral aan online aankopen. Maar ook bij aankopen uit de winkel kan je pech hebben. Misschien laat die nieuwe keuken langer op zich wachten dan gepland, waardoor je verbouwing vertraging oploopt. Weet jij wat je moet doen als er iets misgaat met de levering van jouw bestelling? En waar heb je precies recht op? Op deze pagina vind je alle informatie over jouw rechten bij levering, zowel online als offline. Zo weet je zeker dat je zorgeloos kunt genieten van je aankoop.

Bezorgproblemen

Soms gaat het mis met de bezorging van je product. Het komt te laat, is beschadigd, of erger nog: het wordt nooit geleverd. Bij wie moet je dan zijn om het probleem op te lossen? We zetten dit voor verschillende situaties voor je uiteen.

Product niet ontvangen

Heb je besteld, betaald, maar is het product nooit aangekomen? Je hebt iets besteld, maar het is nooit bij je aangekomen. Wat nu? We leggen je graag uit wat je kunt doen en waar je recht op hebt.
Besteld product nooit ontvangen

Bezorgproblemen online bestelling

Misschien is je pakket beschadigd aangekomen of heeft de bezorger het op een verkeerd adres afgeleverd. Meer weten over vertraging, beschadiging of andere problemen met de bezorging van jouw online bestelling? Lees hier wat je mogelijkheden zijn.
Wat te doen bij bezorgproblemen

Online bestelling te laat bezorgd

Je hebt de perfecte outfit voor dat ene festival besteld. De dag van het feest komt dichterbij, maar de brievenbus blijft leeg. Uiteindelijk besef je dat shinen in je nieuwe kleren niet meer gaat lukken. Ontdek hier of je recht hebt op een schadevergoeding als je bestelling te laat bezorgd wordt.
Bestelling te laat bezorgd

Probleem met de verkoper

Het probleem met de levering kan ook niet met de bezorging te maken hebben, maar met de verkoper. Of de manier waarop die jouw probleem afhandelt. Hieronder lees je tegen welke problemen onze klanten aanlopen. En leer waar je aan toe bent in zulke situaties.

Bestelling geannuleerd door de webshop vanwege geen voorraad

Je krijgt een e-mail met de mededeling dat je bestelling is geannuleerd omdat het product niet op voorraad is. Wat zijn je rechten en hoe kun je hiermee omgaan? Ontdek het in ons kennisartikel over geannuleerde bestellingen.
Bestelling geannuleerd door voorraadprobleem

Webshop verhoogt prijs na verkeerde levering

Stel je voor: je bestelt een product, maar de webshop levert het verkeerde item. En vervolgens verhogen ze ineens de prijs. Moet je dan meer betalen, of heb je andere opties? Ons kennisartikel over prijsverhogingen na verkeerde levering helpt je hierbij.
Verkeerd product geleverd

Alles over bestellen via dropshipping

Steeds meer webshops maken gebruik van dropshipment. Wat als je bestelling niet op tijd arriveert of als je problemen hebt met de kwaliteit? Lees wat dropshipping precies inhoudt en wat jouw rechten zijn als je via dropshipping bestelt.
Alles over dropshipping

Wat als een bedrijf failliet gaat vóór de levering?

Soms gaat een bedrijf failliet voordat ze je bestelling kunnen leveren. Dit kan frustrerend zijn, vooral als je al hebt betaald. Lees hier wat je kunt doen om alsnog je bestelling te ontvangen of je geld terug te krijgen.
Bedrijf gaat failliet voor levering

Met de juiste kennis sta je sterker

We helpen je graag bij het oplossen van juridische problemen rondom levering. Meld je zaak als je bij een aankoop tegen problemen aanloopt. Onze juristen staan voor je klaar.

Voorbeeldbrieven bij Leveringsproblemen

Voorbeeldbrief: Ingebrekestelling Product aan Verkoper DOCX, 24 kB
Voorbeeldbrief: herroepen online aankoop DOCX, 23 kB
Voorbeeldbrief: Nakoming overeenkomst aan curator na faillissement verkoper DOCX, 21 kB

Direct online advies bij bezorg-problemen

vrouw met bril achter laptop

Heb je een bestelling gedaan, maar is er nog niets geleverd? Of heb je een ander probleem met de bezorging? Probeer dan onze online adviestool en krijg direct advies.

Naar de adviestool over aankopen
vrouw met bril achter laptop