Uw zaak melden en contact met uw jurist

Wilt u weten hoe u uw zaak/juridische hulpvraag kunt melden? Wanneer u een reactie van ons mag verwachten? Of hoe u uw jurist kunt bereiken? Op deze hulppagina krijgt u antwoord op deze en andere vragen.

Top 10 veelgestelde vragen

Wanneer krijg ik een reactie op mijn melding?

Na een melding op je rechtsbijstandverzekering bekijkt een jurist met de juiste expertise jouw zaak. We nemen vervolgens binnen 10 werkdagen contact op. Je hoort dan ook of je recht hebt op juridische hulp vanuit de rechtsbijstandverzekering.

Tip: Maak je melding compleet en deel alvast belangrijke documenten in jouw persoonlijke Mijn zaak omgeving.

Wat is het verschil tussen Zaak melden en Mijn zaak?

Voor juridische hulp doe je eenvoudig online een melding op je rechtsbijstandverzekering. We noemen dit 'een zaak melden'.
Als je voor het eerst een melding doet, kun je meteen een account aanmaken voor Mijn zaak. Via Mijn zaak kun je op een veilige, efficiënte en eenvoudige wijze jouw gegevens inzien en bestanden uploaden (bijvoorbeeld een aankoopbewijs, contract of vaststellingsovereenkomst).
Als je al een Mijn zaak-account hebt, dan kun je hierin ook een nieuwe zaak melden. Sommige bekende gegevens zijn dan al voor je ingevuld. 

Meer over Mijn zaak

Wat is mijn identificatienummer?

Als je telefonisch een melding op je rechtsbijstandverzekering doet, krijg je daarna een e-mail met uitleg over Mijn zaak. In die e-mail staat een identificatienummer. Dat identificatienummer heb je nodig om een account aan te maken voor Mijn zaak. Let op: het identificatienummer is niet hetzelfde als het zaaknummer.

Ben je het identificatienummer kwijt? Bel ons dan op 088 462 62 62. Wij helpen je graag verder. 

Waar vind ik mijn polisnummer?

Bij het aangaan van je rechtsbijstandverzekering heb je van je verzekeraar een polisblad ontvangen, op papier of digitaal. Op het polisblad staat altijd het polisnummer vermeld.

Als uitvoerder van de rechtsbijstandverzekering hebben wij het polisnummer nodig om de dekking van je verzekering te kunnen inzien. Meestal kun je jouw polisgegevens ook opvragen via een eigen online omgeving bij de verzekeraar. Weet je jouw polisnummer niet (meer)? Neem dan contact op met de verzekeraar. 

Hoe heb ik contact met mijn jurist?

Heb je nieuws over jouw zaak of wil je iets vragen? Je bereikt je jurist eenvoudig via jouw persoonlijke Mijn zaak omgeving.

Meer over contact met je jurist over jouw zaak

 

Wat moet ik doen bij de melding 'Voer een geldig e-mailadres in'?

Controleer het ingevulde e-mailadres. Mogelijk staat er een spatie achter het e-mailadres (door het kopiëren/knippen en plakken van het e-mailadres). Haal dan de spatie weg of voer het e-mailadres handmatig in. Heb je hierover nog vragen? Neem dan contact met ons op via de chat.

Ik weet niet bij welke verzekeraar ik voor rechtsbijstand verzekerd ben. Hoe kom ik daar achter?

Op je polisblad zie je bij welke verzekeraar je verzekerd bent. Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via de chat.

Welke geboortedatum moet ik invullen bij de melding?
Dat is de geboortedatum van degene die een beroep wil doen op de rechtsbijstandverzekering. Dat hoeft dus niet perse de verzekeringsnemer te zijn.
Waarom moet ik bepaalde gegevens invullen?

Hoe meer relevante informatie u ons geeft, des te sneller wij met uw zaak aan de slag kunnen. Gegevens gemarkeerd met een * zijn daarvoor essentieel en dat is dan ook de reden dat we deze "verplicht" hebben gemaakt. Komt u er niet uit of heeft u bepaalde informatie niet tot uw beschikking? Neem dan contact met ons op. 

Is het invullen van het e-mailadres hoofdlettergevoelig?
Ons systeem maakt geen onderscheid tussen de hoofdletters en kleine letters. Het maakt daarom niet uit hoe je het e-mailadres invoert.

Meer veelgestelde vragen

Kan iemand anders namens mij spreken over mijn zaak?
Soms is het prettig als iemand anders, zoals een familielid of adviseur, met ons spreekt over uw zaak. Dat doen wij uiteraard niet zonder uw toestemming. Gebruik ons machtigingsformulier om dit te regelen.
Waarom zie ik geen optie om een belafspraak te maken?

Je kunt alleen een belafspraak maken met een jurist als je een vaste contactpersoon hebt. Je ziet dit bij de zaakinformatie in Mijn zaak.

Aan welke eisen moet mijn wachtwoord voldoen?

Het wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 en maximaal 128 karakters, waarvan minimaal 1 letter en 1 cijfer. Speciale tekens zoals { ! @ # $ } mag je ook gebruiken.

Ik heb een verzekering bij InShared. Waar meld ik mijn zaak?

Heeft u een rechtsbijstandverzekering bij InShared? Dan helpen de juristen van Stichting Achmea Rechtsbijstand u bij uw juridisch probleem. U meldt uw zaak aan op InShared.nl. Het contact met uw jurist verloopt vervolgens via Mijn Zaak, de persoonlijke omgeving van Stichting Achmea Rechtsbijstand.

Hoe volg ik mijn melding?

Alle informatie over de melding op je rechtsbijstandverzekering volg je eenvoudig in Mijn Zaak. 

Lees meer over Mijn zaak

Uw zaak melden

oudere man kijkt naar laptopscherm

Heeft u een juridische hulpvraag? En bent u verzekerd bij Interpolis, Centraal Beheer, FBTO, Avéro Achmea of InShared? Meld dan hier uw zaak online. Onze juristen helpen u graag verder.

Zaak melden
oudere man kijkt naar laptopscherm