Uw zaak melden en contact met uw jurist

Wilt u weten hoe u uw zaak/juridische hulpvraag kunt melden? Wanneer u een reactie van ons mag verwachten? Of hoe u uw jurist kunt bereiken? Op deze hulppagina krijgt u antwoord op deze en andere vragen.

Top 10 veelgestelde vragen

Wanneer krijg ik een reactie op mijn melding?

Na uw telefonische of online melding wordt uw zaak toegewezen aan een jurist die past bij uw juridisch probleem. Uw jurist neemt dan binnen 10 werkdagen contact met u op. U hoort dan ook of u recht heeft op juridische hulp vanuit uw rechtsbijstandverzekering.

Tip: Maak uw melding compleet en deel alvast belangrijke documenten in uw persoonlijke Mijn zaak omgeving.

Wat is het verschil tussen "zaak melden" en "Mijn zaak"?

Als u juridische ondersteuning zoekt, dan kunt u eenvoudig online een melding doen op uw rechtsbijstandverzekering. We noemen dit 'een zaak melden'. Als u een melding doet, kunt u meteen een account aanmaken voor Mijn zaak. Via Mijn zaak kunt u op een veilige, efficiënte en eenvoudige wijze uw gegevens inzien en bestanden uploaden (bijvoorbeeld een aankoopbewijs, contract of vaststellingsovereenkomst). Als u al een Mijn zaak-account heeft dan kunt u hierin ook een nieuwe zaak melden. U hoeft in dat geval niet opnieuw uw persoonlijke gegevens in te voeren. 

Meer over Mijn zaak

Wat is mijn identificatienummer?

Nadat u uw zaak heeft gemeld ontvangt u een e-mail met uitleg over Mijn zaak. In deze e-mail staat een identificatienummer. Dit identificatienummer heeft u nodig om een account aan te maken voor Mijn zaak. Let op: het identificatienummer is niet hetzelfde als uw zaaknummer.

Bent u het identificatienummer kwijt? Bel ons dan op 088 462 62 62. Wij helpen u graag verder. 

Waar vind ik mijn polisnummer/informatie?
Bij het aangaan van een verzekeringspolis bij uw verzekeraar heeft u een zogenaamd "polisblad" ontvangen (fysiek op papier of digitaal per e-mail). Op dit polisblad staat altijd uw polisnummer vermeld. Wij vragen om uw polisnummer om de dekking van uw verzekering te kunnen inzien. Veel verzekeraars bieden een eigen online omgeving waarin u uw gegevens, zoals het polisnummer, kunt inzien. Weet u uw polisnummer niet (meer)? Neem dan contact op met uw verzekeraar. 
Hoe heb ik contact met mijn jurist?

Heeft u nieuws over uw zaak of heeft u een vraag? U bereikt uw jurist eenvoudig via uw persoonlijke Mijn zaak omgeving.

Meer over contact met uw jurist over uw zaak

 

Ik krijg de melding 'Voer een geldig e-mailadres in'. Wat doe ik nu?

Controleer het ingevulde e-mailadres. Mogelijk staat er een spatie achter het e-mailadres (door het kopiëren/knippen en plakken van het e-mailadres). Haal dan de spatie weg of voer het e-mailadres handmatig in. Heeft u hierover nog vragen? Neem dan contact met ons op via de chat.

Ik weet niet bij welke verzekeraar ik voor rechtsbijstand verzekerd ben. Hoe kom ik daar achter?

Op uw polisblad kunt u lezen bij welke verzekeraar u verzekerd bent. Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op via de chat.

Welke geboortedatum moet ik invullen bij de melding?
Dat is de geboortedatum van degene die een beroep wil doen op de rechtsbijstandverzekering. Dat hoeft dus niet perse de verzekeringsnemer te zijn.
Waarom moet ik bepaalde gegevens invullen?

Hoe meer relevante informatie u ons geeft, des te sneller wij met uw zaak aan de slag kunnen. Gegevens gemarkeerd met een * zijn daarvoor essentieel en dat is dan ook de reden dat we deze "verplicht" hebben gemaakt. Komt u er niet uit of heeft u bepaalde informatie niet tot uw beschikking? Neem dan contact met ons op. 

Is het invullen van het e-mailadres hoofdlettergevoelig?
Ons systeem maakt geen onderscheid tussen de hoofdletters en kleine letters. Het maakt daarom niet uit hoe u het e-mailadres invoert.

Meer veelgestelde vragen

Kan iemand anders namens mij spreken over mijn zaak?
Soms is het prettig als iemand anders, zoals een familielid of adviseur, met ons spreekt over uw zaak. Dat doen wij uiteraard niet zonder uw toestemming. Gebruik ons machtigingsformulier om dit te regelen.
Waarom zie ik geen optie om een belafspraak te maken met mijn jurist?

U kunt alleen een belafspraak maken met uw jurist als u een vaste contactpersoon heeft. Ook is het op dit moment nog niet voor alle meldingen mogelijk om via Mijn zaak een afspraak te maken met uw jurist. Begint uw zaaknummer met een R gevolgd door 9 cijfers? Dan kunt u in de meeste gevallen wél direct een afspraak maken via Mijn zaak.

We werken er hard aan om dit voor iedereen zo snel mogelijk beschikbaar te maken. Kunt u zelf nog geen afspraak inplannen via Mijn zaak? Neem dan telefonisch contact met ons op via 088 462 37 20. Onze juristen staan u graag te woord.

Aan welke eisen moet mijn wachtwoord voldoen?

Het wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 tekens en maximaal 63 tekens, waarvan minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter en 1 cijfer. Wij raden aan ook bijzondere tekens, zoals { }! @ # $ . : te gebruiken.

Ik heb een verzekering bij InShared. Waar meld ik mijn zaak?

Heeft u een rechtsbijstandverzekering bij InShared? Dan helpen de juristen van Stichting Achmea Rechtsbijstand u bij uw juridisch probleem. U meldt uw zaak aan op InShared.nl. Het contact met uw jurist verloopt vervolgens via Mijn Zaak, de persoonlijke omgeving van Stichting Achmea Rechtsbijstand.

Hoe volg ik mijn melding?

Alle informatie over de melding op uw rechtsbijstandverzekering volgt u eenvoudig in Mijn Zaak. 

Lees meer over Mijn zaak

Uw zaak melden

oudere man kijkt naar laptopscherm

Heeft u een juridische hulpvraag? En bent u verzekerd bij Interpolis, Centraal Beheer, FBTO, Avéro Achmea of InShared? Meld dan hier uw zaak online. Onze juristen helpen u graag verder.

Zaak melden
oudere man kijkt naar laptopscherm