Service en Contact

Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden? Neem gerust contact met ons op, wij helpen u graag verder. Wist u dat u ook zelf veel online kunt regelen?
Via Mijn zaak kunt u bijvoorbeeld een nieuwe zaak melden, de status van uw zaak inzien en gemakkelijk en snel contact opnemen met uw jurist.

Top 10 veelgestelde vragen

Ik heb geen toegang tot Mijn zaak en wil documenten delen

Mijn zaak is een dienst voor klanten van Achmea en is niet toegankelijk voor derden. 

Als externe partij kun je stukken naar ons toesturen via:

  • Postverzending
    Stichting Achmea Rechtsbijstand
    Antwoordnummer 3030
    7320 VB Apeldoorn
    (postzegel is niet nodig)
  • E-mail of online diensten voor het delen van bestanden
    Bespreek de mogelijkheden hiervoor met je contactpersoon.
Wanneer krijg ik een reactie op mijn melding?

Na een melding op je rechtsbijstandverzekering bekijkt een jurist met de juiste expertise jouw zaak. We nemen vervolgens binnen 10 werkdagen contact op. Je hoort dan ook of je recht hebt op juridische hulp vanuit de rechtsbijstandverzekering.

Tip: Maak je melding compleet en deel alvast belangrijke documenten in jouw persoonlijke Mijn zaak omgeving.

Wat is het verschil tussen Zaak melden en Mijn zaak?

Voor juridische hulp doe je eenvoudig online een melding op je rechtsbijstandverzekering. We noemen dit 'een zaak melden'.
Als je voor het eerst een melding doet, kun je meteen een account aanmaken voor Mijn zaak. Via Mijn zaak kun je op een veilige, efficiënte en eenvoudige wijze jouw gegevens inzien en bestanden uploaden (bijvoorbeeld een aankoopbewijs, contract of vaststellingsovereenkomst).
Als je al een Mijn zaak-account hebt, dan kun je hierin ook een nieuwe zaak melden. Sommige bekende gegevens zijn dan al voor je ingevuld. 

Meer over Mijn zaak

Hoe verstuur ik een bijlage in Mijn zaak?

In Mijn zaak voeg je eenvoudig bijlagen toe zoals foto's, correspondentie documenten.

Lees meer over het uploaden van documenten in Mijn zaak

Wat is het voordeel van Mijn zaak?

Mijn zaak is de beveiligde persoonlijke online omgeving van Stichting Achmea Rechtsbijstand. In Mijn zaak vind je niet alleen jouw eigen gegevens terug. Ook volg je hier de status van jouw zaak en heb je direct contact jouw eigen persoonlijke jurist. Communicatie via Mijn zaak is beveiligd en voldoet volledig aan de privacy-wetgeving. Bovendien kun je via Mijn zaak gemakkelijk bestanden uploaden, inzien en/of wijzigen. In Mijn zaak heb je eenvoudig toegang tot de belangrijkste gegevens van jouw juridische hulpvraag. En het contact is vaak sneller dan per telefoon. 

Via Mijn zaak sta je sneller, veiliger en efficiënter in contact met Stichting Achmea Rechtsbijstand. Daardoor kunnen wij ons volledig richten op het zoveel mogelijk behartigen van jouw belangen. Zo werken we samen met jou aan een zo vlot mogelijke oplossing van jouw juridische hulpvraag. 

 

Wat is mijn identificatienummer?

Als je telefonisch een melding op je rechtsbijstandverzekering doet, krijg je daarna een e-mail met uitleg over Mijn zaak. In die e-mail staat een identificatienummer. Dat identificatienummer heb je nodig om een account aan te maken voor Mijn zaak. Let op: het identificatienummer is niet hetzelfde als het zaaknummer.

Ben je het identificatienummer kwijt? Bel ons dan op 088 462 62 62. Wij helpen je graag verder. 

Waar vind ik mijn polisnummer?

Bij het aangaan van je rechtsbijstandverzekering heb je van je verzekeraar een polisblad ontvangen, op papier of digitaal. Op het polisblad staat altijd het polisnummer vermeld.

Als uitvoerder van de rechtsbijstandverzekering hebben wij het polisnummer nodig om de dekking van je verzekering te kunnen inzien. Meestal kun je jouw polisgegevens ook opvragen via een eigen online omgeving bij de verzekeraar. Weet je jouw polisnummer niet (meer)? Neem dan contact op met de verzekeraar. 

Kan iemand anders namens mij spreken over mijn zaak?
Soms is het prettig als iemand anders, zoals een familielid of adviseur, met ons spreekt over uw zaak. Dat doen wij uiteraard niet zonder uw toestemming. Gebruik ons machtigingsformulier om dit te regelen.
Waarom heb ik voor Mijn zaak een apart account nodig? Ik heb al een inlog bij mijn verzekeraar.

Dit heeft een aantal redenen:

  • Wij zijn een onafhankelijke stichting en geven juridische hulp aan mensen met een rechtsbijstandverzekering bij 1 van de Achmea-merken. Soms is de tegenpartij ook verzekerd bij 1 van de merken van Achmea. Daarom houden wij jouw gegevens strikt gescheiden.
  • De kring van verzekerden kan bestaan uit meerdere personen. Wij vinden jouw privacy erg belangrijk. Daarom krijgt iedere persoon een eigen account op Mijn zaak.
  • Het is mogelijk dat een zaak bij rechtsbijstand nog loopt, terwijl de verzekering in de tussentijd is gestopt.

 

Hoe heb ik contact met mijn jurist?

Heb je nieuws over jouw zaak of wil je iets vragen? Je bereikt je jurist eenvoudig via jouw persoonlijke Mijn zaak omgeving.

Meer over contact met je jurist over jouw zaak

Telefonisch contact

Komt u er online niet uit? Neem dan gerust telefonisch contact met ons op

088 462 37 20

 


Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 17.00 uur.

Telefoonmenu

Hieronder vindt u het telefoonmenu van Stichting Achmea Rechtsbijstand.

Bekijk het keuzemenu

Voor dringende gevallen zijn we ook bereikbaar buiten kantoortijden. Een medewerker van Eurocross helpt u graag verder.

Postadres

Stichting Achmea Rechtsbijstand
Postbus 4116
7320 AC APELDOORN

Stichting Achmea Rechtsbijstand is gevestigd in Tilburg, KvK nr 41038571.

Onze locaties

Apeldoorn

Stichting Achmea Rechtsbijstand
Laan van Malkenschoten 20
7333 NP Apeldoorn

Leeuwarden

Stichting Achmea Rechtsbijstand
Sophialaan 50
8911 AE Leeuwarden

Leiden

Stichting Achmea Rechtsbijstand
Dellaertweg 1
2316 WZ Leiden

Tilburg

Stichting Achmea Rechtsbijstand
Spoorlaan 298
5017 JZ Tilburg