Service en Contact

Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden? Neem gerust contact met ons op, wij helpen u graag verder. Wist u dat u ook zelf veel online kunt regelen?
Via Mijn zaak kunt u bijvoorbeeld een nieuwe zaak melden, de status van uw zaak inzien en gemakkelijk en snel contact opnemen met uw jurist.

Top 10 veelgestelde vragen

Ik heb géén toegang tot Mijn zaak en wil documenten delen

Mijn zaak is niet toegankelijk voor derden. 

U kunt stukken naar ons toesturen via:

  • Postverzending
    Stichting Achmea Rechtsbijstand
    Antwoordnummer 3030
    7320 VB Apeldoorn
    (postzegel is niet nodig)
  • Online diensten voor het delen van bestanden
    Bespreek de mogelijkheden hiervoor met uw contactpersoon.
  • E-mail
    Stuur uw bericht naar klantenservice@achmearechtsbijstand.nl. E-mail heeft niet de voorkeur als uw bericht persoonsgegevens bevat. Dit is in het algemeen alleen minder goed te beveiligen.
    Schrijft u altijd ons zaaknummer in het onderwerp?
Ik heb wél toegang tot Mijn zaak en wil documenten delen

U kunt op verschillende manieren stukken naar ons sturen.

  • Mijn zaak

    Documenten of een bericht naar uw jurist verstuurt u het veiligst via uw persoonlijke Mijn zaak omgeving.

    1. Log in op Mijn zaak.
    2. Kies de zaak waarvoor u documenten wilt uploaden.
    3. Klik op de knop rechts in beeld met 'Stuur bericht of upload bestand'.
    4. Geef een onderwerp en (korte) toelichting, voeg de bestanden toe en verstuur het bericht.
    5. Let op: u kunt op dit moment maximaal 15 MB per bericht versturen. Wilt u meer uploaden? Stuur dan meerdere berichten of vraag uw jurist om hulp.

      Staat uw zaak niet in het zaakoverzicht? Neem dan contact met ons op via de chat.

  • Postverzending:
    Stichting Achmea Rechtsbijstand
    Antwoordnummer 3030
    7320 VB Apeldoorn
    (postzegel is niet nodig)
Wanneer krijg ik een reactie op mijn melding?

Na uw telefonische of online melding wordt uw zaak toegewezen aan een jurist die past bij uw juridisch probleem. Uw jurist neemt dan binnen 10 werkdagen contact met u op. U hoort dan ook of u recht heeft op juridische hulp vanuit uw rechtsbijstandverzekering.

Tip: Maak uw melding compleet en deel alvast belangrijke documenten in uw persoonlijke Mijn zaak omgeving.

Wat is het verschil tussen "zaak melden" en "Mijn zaak"?

Als u juridische ondersteuning zoekt, dan kunt u eenvoudig online een melding doen op uw rechtsbijstandverzekering. We noemen dit 'een zaak melden'. Als u een melding doet, kunt u meteen een account aanmaken voor Mijn zaak. Via Mijn zaak kunt u op een veilige, efficiënte en eenvoudige wijze uw gegevens inzien en bestanden uploaden (bijvoorbeeld een aankoopbewijs, contract of vaststellingsovereenkomst). Als u al een Mijn zaak-account heeft dan kunt u hierin ook een nieuwe zaak melden. U hoeft in dat geval niet opnieuw uw persoonlijke gegevens in te voeren. 

Meer over Mijn zaak

Hoe verstuur ik een bijlage in Mijn zaak?

In mijn zaak kunt u eenvoudig bijlagen toevoegen zoals foto's, correspondentie documenten.

Lees meer over het uploaden van documenten in Mijn zaak

 

Wat is mijn identificatienummer?

Nadat u uw zaak heeft gemeld ontvangt u een e-mail met uitleg over Mijn zaak. In deze e-mail staat een identificatienummer. Dit identificatienummer heeft u nodig om een account aan te maken voor Mijn zaak. Let op: het identificatienummer is niet hetzelfde als uw zaaknummer.

Bent u het identificatienummer kwijt? Bel ons dan op 088 462 62 62. Wij helpen u graag verder. 

Waar vind ik mijn polisnummer/informatie?
Bij het aangaan van een verzekeringspolis bij uw verzekeraar heeft u een zogenaamd "polisblad" ontvangen (fysiek op papier of digitaal per e-mail). Op dit polisblad staat altijd uw polisnummer vermeld. Wij vragen om uw polisnummer om de dekking van uw verzekering te kunnen inzien. Veel verzekeraars bieden een eigen online omgeving waarin u uw gegevens, zoals het polisnummer, kunt inzien. Weet u uw polisnummer niet (meer)? Neem dan contact op met uw verzekeraar. 
Kan iemand anders namens mij spreken over mijn zaak?
Soms is het prettig als iemand anders, zoals een familielid of adviseur, met ons spreekt over uw zaak. Dat doen wij uiteraard niet zonder uw toestemming. Gebruik ons machtigingsformulier om dit te regelen.
Waarom heb ik voor Mijn zaak een apart account nodig? Ik heb al een inlog bij mijn verzekeraar.

Dit heeft een aantal redenen:

  • Wij zijn een onafhankelijke stichting en geven juridische hulp aan mensen met een rechtsbijstandverzekering bij 1 van de Achmea-merken. Soms is de tegenpartij ook verzekerd bij 1 van de merken van Achmea. Daarom houden wij jouw gegevens strikt gescheiden.
  • De kring van verzekerden kan bestaan uit meerdere personen. Wij vinden jouw privacy erg belangrijk. Daarom krijgt iedere persoon een eigen account op Mijn zaak.
  • Het is mogelijk dat een zaak bij rechtsbijstand nog loopt, terwijl de verzekering in de tussentijd is gestopt.

 

Hoe heb ik contact met mijn jurist?

Heeft u nieuws over uw zaak of heeft u een vraag? U bereikt uw jurist eenvoudig via uw persoonlijke Mijn zaak omgeving.

Meer over contact met uw jurist over uw zaak

Telefonisch contact

Komt u er online niet uit? Neem dan gerust telefonisch contact met ons op

088 462 37 20

 


Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 17.00 uur.

Telefoonmenu

Hieronder vindt u het telefoonmenu van Stichting Achmea Rechtsbijstand.

Bekijk het keuzemenu

Voor dringende gevallen zijn we ook bereikbaar buiten kantoortijden. Een medewerker van Eurocross helpt u graag verder.

Postadres

Stichting Achmea Rechtsbijstand
Postbus 4116
7320 AC APELDOORN

Stichting Achmea Rechtsbijstand is gevestigd in Tilburg, KvK nr 41038571.

Onze locaties

Apeldoorn

Stichting Achmea Rechtsbijstand
Laan van Malkenschoten 20
7333 NP Apeldoorn

Leeuwarden

Stichting Achmea Rechtsbijstand
Sophialaan 50
8911 AE Leeuwarden

Leiden

Stichting Achmea Rechtsbijstand
Dellaertweg 1
2316 WZ Leiden

Tilburg

Stichting Achmea Rechtsbijstand
Spoorlaan 298
5017 JZ Tilburg