Zaak melden

Zoekt u een oplossing voor een juridisch geschil of heeft u een juridische vraag? Meld uw zaak hier. Wij staan voor u klaar.

Onze juristen geven onafhankelijk juridische hulp aan mensen met een rechtsbijstandverzekering bij:

Interpolis logo      Centraal Beheer logo     FBTO logo    Avero logo     Inshared

Online melden

  • Melden wanneer het u uitkomt
  • Snelste optie
  • Stuur direct relevante documenten mee
Account aanmaken

*Voor het online melden is een account vereist.

Online melden als zakelijke klant

  • Gespecialiseerd juristenteam voor ondernemers
  • Melden wanneer het u uitkomt
  • Geen wachttijd
Zakelijk melden

Heeft u al een zakelijk account? Log dan eerst in en meld daarna uw zaak.

Bij spoed: Telefonisch melden

  • Telefonische intake voor zaken met spoed
  • Voor zaken met grote emotionele of financiële impact
088 462 37 20
Momenteel gesloten
Bereikbaar maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 17.00 uur. Voor dringende zaken zijn wij ook buiten kantoortijden bereikbaar.

*Voor het online melden is een account vereist.

Heeft u al een zakelijk account? Log dan eerst in en meld daarna uw zaak.

Momenteel gesloten
Bereikbaar maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 17.00 uur. Voor dringende zaken zijn wij ook buiten kantoortijden bereikbaar.

De eerste stap naar een oplossing met onze gratis voorbeeldbrieven

Voorbeeldbrief Overhangende takken DOCX, 25 kB
Voorbeeldbrief Ingebrekestelling aannemer DOCX, 19 kB

Bekijk alle voorbeeldbrieven

Wist u dat het sturen van een brief vaak de eerste stap is bij het oplossen van een juridische hulpvraag?

Snel aan de slag

Zelf doen: gratis online advies

vrouw met bril achter laptop

Soms wilt u direct weten waar u aan toe bent. Probeer dan 1 van onze online adviestools en krijg op basis van uw situatie meteen een eerste persoonlijk juridisch advies.

Ga naar de adviestools
vrouw met bril achter laptop

Veelgestelde vragen: Zaak melden

Waar vind ik informatie over mijn melding?

Alle informatie over je melding vind je terug in jouw persoonlijke Mijn zaak omgeving. Je herkent de betreffende zaak aan het unieke zaaknummer.

Meer over zaakgegevens

Waar vind ik mijn polisnummer?

Bij het aangaan van je rechtsbijstandverzekering heb je van je verzekeraar een polisblad ontvangen, op papier of digitaal. Op het polisblad staat altijd het polisnummer vermeld.

Als uitvoerder van de rechtsbijstandverzekering hebben wij het polisnummer nodig om de dekking van je verzekering te kunnen inzien. Meestal kun je jouw polisgegevens ook opvragen via een eigen online omgeving bij de verzekeraar. Weet je jouw polisnummer niet (meer)? Neem dan contact op met de verzekeraar. 

Waarom heb ik voor Mijn zaak een apart account nodig? Ik heb al een inlog bij mijn verzekeraar.

Dit heeft een aantal redenen:

  • Wij zijn een onafhankelijke stichting en geven juridische hulp aan mensen met een rechtsbijstandverzekering bij 1 van de Achmea-merken. Soms is de tegenpartij ook verzekerd bij 1 van de merken van Achmea. Daarom houden wij jouw gegevens strikt gescheiden.
  • De kring van verzekerden kan bestaan uit meerdere personen. Wij vinden jouw privacy erg belangrijk. Daarom krijgt iedere persoon een eigen account op Mijn zaak.
  • Het is mogelijk dat een zaak bij rechtsbijstand nog loopt, terwijl de verzekering in de tussentijd is gestopt.

 

Ik weet niet bij welke verzekeraar ik voor rechtsbijstand verzekerd ben. Hoe kom ik daar achter?

Op je polisblad zie je bij welke verzekeraar je verzekerd bent. Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via de chat.

Wanneer krijg ik een reactie op mijn melding?

Na een melding op je rechtsbijstandverzekering bekijkt een jurist met de juiste expertise jouw zaak. We nemen vervolgens binnen 10 werkdagen contact op. Je hoort dan ook of je recht hebt op juridische hulp vanuit de rechtsbijstandverzekering.

Tip: Maak je melding compleet en deel alvast belangrijke documenten in jouw persoonlijke Mijn zaak omgeving.

Welke geboortedatum moet ik invullen bij de melding?
Dat is de geboortedatum van degene die een beroep wil doen op de rechtsbijstandverzekering. Dat hoeft dus niet perse de verzekeringsnemer te zijn.
Wat moet ik doen bij de melding 'Voer een geldig e-mailadres in'?

Controleer het ingevulde e-mailadres. Mogelijk staat er een spatie achter het e-mailadres (door het kopiëren/knippen en plakken van het e-mailadres). Haal dan de spatie weg of voer het e-mailadres handmatig in. Heb je hierover nog vragen? Neem dan contact met ons op via de chat.

Waarom moet ik bepaalde gegevens invullen?

Hoe meer relevante informatie u ons geeft, des te sneller wij met uw zaak aan de slag kunnen. Gegevens gemarkeerd met een * zijn daarvoor essentieel en dat is dan ook de reden dat we deze "verplicht" hebben gemaakt. Komt u er niet uit of heeft u bepaalde informatie niet tot uw beschikking? Neem dan contact met ons op. 

Kan iemand anders namens mij spreken over mijn zaak?
Soms is het prettig als iemand anders, zoals een familielid of adviseur, met ons spreekt over uw zaak. Dat doen wij uiteraard niet zonder uw toestemming. Gebruik ons machtigingsformulier om dit te regelen.