Wilt u uitleg over de werking van Mijn zaak? Heeft u vragen waarom een account van uw verzekeraar losstaat van Mijn zaak? Hier vindt u alle antwoorden.
Voor juridische hulp doe je eenvoudig online een melding op je rechtsbijstandverzekering. We noemen dit 'een zaak melden'.
Als je voor het eerst een melding doet, kun je meteen een account aanmaken voor Mijn zaak. Via Mijn zaak kun je op een veilige, efficiënte en eenvoudige wijze jouw gegevens inzien en bestanden uploaden (bijvoorbeeld een aankoopbewijs, contract of vaststellingsovereenkomst).
Als je al een Mijn zaak-account hebt, dan kun je hierin ook een nieuwe zaak melden. Sommige bekende gegevens zijn dan al voor je ingevuld.
Mijn zaak is een dienst voor klanten van Achmea en is niet toegankelijk voor derden.
Als externe partij kun je stukken naar ons toesturen via:
In Mijn zaak voeg je eenvoudig bijlagen toe zoals foto's, correspondentie documenten.
Dit heeft een aantal redenen:
Na een melding op je rechtsbijstandverzekering bekijkt een jurist met de juiste expertise jouw zaak. We nemen vervolgens binnen 10 werkdagen contact op. Je hoort dan ook of je recht hebt op juridische hulp vanuit de rechtsbijstandverzekering.
Tip: Maak je melding compleet en deel alvast belangrijke documenten in jouw persoonlijke Mijn zaak omgeving.
Je krijgt een notificatie per e-mail als er een bericht of betaling in Mijn zaak staat. Ontvang je deze e-mail niet? Neem dan contact met ons op.
Mijn zaak is de beveiligde persoonlijke online omgeving van Stichting Achmea Rechtsbijstand. In Mijn zaak vind je niet alleen jouw eigen gegevens terug. Ook volg je hier de status van jouw zaak en heb je direct contact jouw eigen persoonlijke jurist. Communicatie via Mijn zaak is beveiligd en voldoet volledig aan de privacy-wetgeving. Bovendien kun je via Mijn zaak gemakkelijk bestanden uploaden, inzien en/of wijzigen. In Mijn zaak heb je eenvoudig toegang tot de belangrijkste gegevens van jouw juridische hulpvraag. En het contact is vaak sneller dan per telefoon.
Via Mijn zaak sta je sneller, veiliger en efficiënter in contact met Stichting Achmea Rechtsbijstand. Daardoor kunnen wij ons volledig richten op het zoveel mogelijk behartigen van jouw belangen. Zo werken we samen met jou aan een zo vlot mogelijke oplossing van jouw juridische hulpvraag.
Je kunt alleen een belafspraak maken met een jurist als je een vaste contactpersoon hebt. Je ziet dit bij de zaakinformatie in Mijn zaak.
Bekijk alle details over uw lopende zaak, neem eenvoudig contact op met uw jurist en/of verstuur uw bestanden.
Wilt u een nieuwe zaak melden? Dat doet u het eenvoudigst en snelst online.
Mogelijk zijn de eerder gemelde zaken gekoppeld aan je oude account. Neem contact met ons op via 088 462 62 62. Wij koppelen deze zaken dan aan het nieuwe account.
Mogelijk is het bestand te groot of is het een bijzonder type bestand. Neem contact op met je jurist via Mijn zaak.
Alle informatie over de melding op je rechtsbijstandverzekering volg je eenvoudig in Mijn Zaak.
Schriftelijke communicatie met onze juristen verloopt via Mijn zaak of via de post.
Als je een melding per telefoon hebt doorgegeven, is die mogelijk nog niet verwerkt. En daarom nog niet gekoppeld aan je account. Zodra je melding in behandeling is genomen staat deze in het zaakoverzicht. Dit duurt maximaal 10 werkdagen.
Is je zaak na die 10 werkdagen nog steeds niet zichtbaar, neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder.
Alle informatie over je melding vind je terug in jouw persoonlijke Mijn zaak omgeving. Je herkent de betreffende zaak aan het unieke zaaknummer.
Na een melding op je rechtsbijstandverzekering bekijkt een jurist met de juiste expertise jouw zaak. We nemen vervolgens binnen 10 werkdagen contact op. Je hoort dan ook of je recht hebt op juridische hulp vanuit de rechtsbijstandverzekering.
Tip: Maak je melding compleet en deel alvast belangrijke documenten in jouw persoonlijke Mijn zaak omgeving.
Je kunt alleen een belafspraak maken met een jurist als je een vaste contactpersoon hebt. Je ziet dit bij de zaakinformatie in Mijn zaak.
Heb je nieuws over jouw zaak of wil je iets vragen? Je bereikt je jurist eenvoudig via jouw persoonlijke Mijn zaak omgeving.
Hoe meer relevante informatie u ons geeft, des te sneller wij met uw zaak aan de slag kunnen. Gegevens gemarkeerd met een * zijn daarvoor essentieel en dat is dan ook de reden dat we deze "verplicht" hebben gemaakt. Komt u er niet uit of heeft u bepaalde informatie niet tot uw beschikking? Neem dan contact met ons op.