Toegang en gebruik van "Mijn zaak"

Wilt u uitleg over de werking van Mijn zaak? Heeft u vragen waarom een account van uw verzekeraar losstaat van Mijn zaak? Hier vindt u alle antwoorden.

Top 10 veelgestelde vragen

Wat is het verschil tussen Zaak melden en Mijn zaak?

Voor juridische hulp doe je eenvoudig online een melding op je rechtsbijstandverzekering. We noemen dit 'een zaak melden'.
Als je voor het eerst een melding doet, kun je meteen een account aanmaken voor Mijn zaak. Via Mijn zaak kun je op een veilige, efficiënte en eenvoudige wijze jouw gegevens inzien en bestanden uploaden (bijvoorbeeld een aankoopbewijs, contract of vaststellingsovereenkomst).
Als je al een Mijn zaak-account hebt, dan kun je hierin ook een nieuwe zaak melden. Sommige bekende gegevens zijn dan al voor je ingevuld. 

Meer over Mijn zaak

Ik heb geen toegang tot Mijn zaak en wil documenten delen

Mijn zaak is een dienst voor klanten van Achmea en is niet toegankelijk voor derden. 

Als externe partij kun je stukken naar ons toesturen via:

  • Postverzending
    Stichting Achmea Rechtsbijstand
    Antwoordnummer 3030
    7320 VB Apeldoorn
    (postzegel is niet nodig)
  • E-mail of online diensten voor het delen van bestanden
    Bespreek de mogelijkheden hiervoor met je contactpersoon.
Hoe verstuur ik een bijlage in Mijn zaak?

In Mijn zaak voeg je eenvoudig bijlagen toe zoals foto's, correspondentie documenten.

Lees meer over het uploaden van documenten in Mijn zaak

Waarom heb ik voor Mijn zaak een apart account nodig? Ik heb al een inlog bij mijn verzekeraar.

Dit heeft een aantal redenen:

  • Wij zijn een onafhankelijke stichting en geven juridische hulp aan mensen met een rechtsbijstandverzekering bij 1 van de Achmea-merken. Soms is de tegenpartij ook verzekerd bij 1 van de merken van Achmea. Daarom houden wij jouw gegevens strikt gescheiden.
  • De kring van verzekerden kan bestaan uit meerdere personen. Wij vinden jouw privacy erg belangrijk. Daarom krijgt iedere persoon een eigen account op Mijn zaak.
  • Het is mogelijk dat een zaak bij rechtsbijstand nog loopt, terwijl de verzekering in de tussentijd is gestopt.

 

Wanneer krijg ik een reactie op mijn melding?

Na een melding op je rechtsbijstandverzekering bekijkt een jurist met de juiste expertise jouw zaak. We nemen vervolgens binnen 10 werkdagen contact op. Je hoort dan ook of je recht hebt op juridische hulp vanuit de rechtsbijstandverzekering.

Tip: Maak je melding compleet en deel alvast belangrijke documenten in jouw persoonlijke Mijn zaak omgeving.

 

Kan iemand anders namens mij spreken over mijn zaak?
Soms is het prettig als iemand anders, zoals een familielid of adviseur, met ons spreekt over uw zaak. Dat doen wij uiteraard niet zonder uw toestemming. Gebruik ons machtigingsformulier om dit te regelen.
Hoe weet ik of er een nieuw bericht in Mijn zaak staat?

Je krijgt een notificatie per e-mail als er een bericht of betaling in Mijn zaak staat. Ontvang je deze e-mail niet? Neem dan contact met ons op.

Wat is het voordeel van Mijn zaak?

Mijn zaak is de beveiligde persoonlijke online omgeving van Stichting Achmea Rechtsbijstand. In Mijn zaak vind je niet alleen jouw eigen gegevens terug. Ook volg je hier de status van jouw zaak en heb je direct contact jouw eigen persoonlijke jurist. Communicatie via Mijn zaak is beveiligd en voldoet volledig aan de privacy-wetgeving. Bovendien kun je via Mijn zaak gemakkelijk bestanden uploaden, inzien en/of wijzigen. In Mijn zaak heb je eenvoudig toegang tot de belangrijkste gegevens van jouw juridische hulpvraag. En het contact is vaak sneller dan per telefoon. 

Via Mijn zaak sta je sneller, veiliger en efficiënter in contact met Stichting Achmea Rechtsbijstand. Daardoor kunnen wij ons volledig richten op het zoveel mogelijk behartigen van jouw belangen. Zo werken we samen met jou aan een zo vlot mogelijke oplossing van jouw juridische hulpvraag. 

Waarom zie ik geen optie om een belafspraak te maken?

Je kunt alleen een belafspraak maken met een jurist als je een vaste contactpersoon hebt. Je ziet dit bij de zaakinformatie in Mijn zaak.

Mijn zaak staat op gesloten, maar dat is niet de bedoeling
De status 'gesloten' is meestal een administratieve term. Wij heropenen de zaak bij iedere actie of contact.  

Inloggen op Mijn zaak

Bekijk alle details over uw lopende zaak, neem eenvoudig contact op met uw jurist en/of verstuur uw bestanden.

Inloggen

Een nieuwe zaak melden

Wilt u een nieuwe zaak melden? Dat doet u het eenvoudigst en snelst online.

Zaak melden

Meer veelgestelde vragen

Ik heb een nieuw account en nu zie ik mijn eerder gemelde zaken niet.

Mogelijk zijn de eerder gemelde zaken gekoppeld aan je oude account. Neem contact met ons op via 088 462 62 62. Wij koppelen deze zaken dan aan het nieuwe account.

Ik kan een bestand niet openen in Mijn zaak

Mogelijk is het bestand te groot of is het een bijzonder type bestand. Neem contact op met je jurist via Mijn zaak. 

Hoe volg ik mijn melding?

Alle informatie over de melding op je rechtsbijstandverzekering volg je eenvoudig in Mijn Zaak. 

Lees meer over Mijn zaak

Ik wil Mijn Zaak niet gebruiken. Hoe communiceer ik dan met mijn jurist?

Schriftelijke communicatie met onze juristen verloopt via Mijn zaak of via de post.

Ik zie 1 van mijn zaken niet in het zaakoverzicht

Als je een melding per telefoon hebt doorgegeven, is die mogelijk nog niet verwerkt. En daarom nog niet gekoppeld aan je account. Zodra je melding in behandeling is genomen staat deze in het zaakoverzicht. Dit duurt maximaal 10 werkdagen.

Is je zaak na die 10 werkdagen nog steeds niet zichtbaar, neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

Mijn zaak staat op gesloten, maar dat is niet de bedoeling
De status 'gesloten' is meestal een administratieve term. Wij heropenen de zaak bij iedere actie of contact.  
Waar vind ik informatie over mijn melding?

Alle informatie over je melding vind je terug in jouw persoonlijke Mijn zaak omgeving. Je herkent de betreffende zaak aan het unieke zaaknummer.

Meer over zaakgegevens

Wanneer is een betaling aan mij zichtbaar op Mijn zaak?
Zodra wij de betaling hebben verwerkt vind je die terug in Mijn Zaak. Bij iedere betaling ontvang je een notificatie per e-mail.
Wanneer krijg ik een reactie op mijn melding?

Na een melding op je rechtsbijstandverzekering bekijkt een jurist met de juiste expertise jouw zaak. We nemen vervolgens binnen 10 werkdagen contact op. Je hoort dan ook of je recht hebt op juridische hulp vanuit de rechtsbijstandverzekering.

Tip: Maak je melding compleet en deel alvast belangrijke documenten in jouw persoonlijke Mijn zaak omgeving.

Waarom zie ik geen optie om een belafspraak te maken?

Je kunt alleen een belafspraak maken met een jurist als je een vaste contactpersoon hebt. Je ziet dit bij de zaakinformatie in Mijn zaak.

Hoe heb ik contact met mijn jurist?

Heb je nieuws over jouw zaak of wil je iets vragen? Je bereikt je jurist eenvoudig via jouw persoonlijke Mijn zaak omgeving.

Meer over contact met je jurist over jouw zaak

Waarom moet ik bepaalde gegevens invullen?

Hoe meer relevante informatie u ons geeft, des te sneller wij met uw zaak aan de slag kunnen. Gegevens gemarkeerd met een * zijn daarvoor essentieel en dat is dan ook de reden dat we deze "verplicht" hebben gemaakt. Komt u er niet uit of heeft u bepaalde informatie niet tot uw beschikking? Neem dan contact met ons op.