Verzekeringen en polisgegevens

Wil je weten waar je jouw polisnummer vindt? Of waarom je gevraagd wordt om naast die van je verzekeraar, een nieuw account aan te maken? Je vindt hier het antwoord op deze en andere vragen.

Veelgestelde vragen

Ik heb een verzekering bij InShared. Waar meld ik mijn zaak?

Heb je een rechtsbijstandverzekering bij InShared? Dan helpen de juristen van Stichting Achmea Rechtsbijstand je bij jouw juridisch probleem. Je meld je zaak aan op InShared.nl. Het contact met je jurist verloopt vervolgens via Mijn Zaak, de persoonlijke omgeving van Stichting Achmea Rechtsbijstand.

Waarom moet ik bepaalde gegevens invullen?

Hoe meer relevante informatie je ons geeft, des te sneller wij met jouw zaak aan de slag kunnen. Gegevens gemarkeerd met een * zijn daarvoor essentieel en dat is dan ook de reden dat we deze "verplicht" hebben gemaakt. Kom je er niet uit of heb je bepaalde informatie niet tot jouw beschikking? Neem dan contact met ons op. 

Welke geboortedatum moet ik invullen bij de melding?
Dat is de geboortedatum van degene die een beroep wil doen op de rechtsbijstandverzekering. Dat hoeft dus niet perse de verzekeringsnemer te zijn.
Ik weet niet bij welke verzekeraar ik voor rechtsbijstand verzekerd ben. Hoe kom ik daar achter?

Op je polisblad zie je bij welke verzekeraar je verzekerd bent. Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via de chat.

Waar vind ik mijn polisnummer?

Bij het aangaan van je rechtsbijstandverzekering heb je van je verzekeraar een polisblad ontvangen, op papier of digitaal. Op het polisblad staat altijd het polisnummer vermeld.

Als uitvoerder van de rechtsbijstandverzekering hebben wij het polisnummer nodig om de dekking van je verzekering te kunnen inzien. Meestal kun je jouw polisgegevens ook opvragen via een eigen online omgeving bij de verzekeraar. Weet je jouw polisnummer niet (meer)? Neem dan contact op met de verzekeraar. 

 

Wat is mijn identificatienummer?

Als je telefonisch een melding op je rechtsbijstandverzekering doet, krijg je daarna een e-mail met uitleg over Mijn zaak. In die e-mail staat een identificatienummer. Dat identificatienummer heb je nodig om een account aan te maken voor Mijn zaak. Let op: het identificatienummer is niet hetzelfde als het zaaknummer.

Ben je het identificatienummer kwijt? Bel ons dan op 088 462 62 62. Wij helpen je graag verder. 

Waarom heb ik voor Mijn zaak een apart account nodig? Ik heb al een inlog bij mijn verzekeraar.

Dit heeft een aantal redenen:

  • Wij zijn een onafhankelijke stichting en geven juridische hulp aan mensen met een rechtsbijstandverzekering bij 1 van de Achmea-merken. Soms is de tegenpartij ook verzekerd bij 1 van de merken van Achmea. Daarom houden wij jouw gegevens strikt gescheiden.
  • De kring van verzekerden kan bestaan uit meerdere personen. Wij vinden jouw privacy erg belangrijk. Daarom krijgt iedere persoon een eigen account op Mijn zaak.
  • Het is mogelijk dat een zaak bij rechtsbijstand nog loopt, terwijl de verzekering in de tussentijd is gestopt.

 

Wat is het voordeel van Mijn zaak?

Mijn zaak is de beveiligde persoonlijke online omgeving van Stichting Achmea Rechtsbijstand. In Mijn zaak vind je niet alleen jouw eigen gegevens terug. Ook volg je hier de status van jouw zaak en heb je direct contact jouw eigen persoonlijke jurist. Communicatie via Mijn zaak is beveiligd en voldoet volledig aan de privacy-wetgeving. Bovendien kun je via Mijn zaak gemakkelijk bestanden uploaden, inzien en/of wijzigen. In Mijn zaak heb je eenvoudig toegang tot de belangrijkste gegevens van jouw juridische hulpvraag. En het contact is vaak sneller dan per telefoon. 

Via Mijn zaak sta je sneller, veiliger en efficiënter in contact met Stichting Achmea Rechtsbijstand. Daardoor kunnen wij ons volledig richten op het zoveel mogelijk behartigen van jouw belangen. Zo werken we samen met jou aan een zo vlot mogelijke oplossing van jouw juridische hulpvraag. 

Ik heb een nieuw account en nu zie ik mijn eerder gemelde zaken niet.

Mogelijk zijn de eerder gemelde zaken gekoppeld aan je oude account. Neem contact met ons op via 088 462 62 62. Wij koppelen deze zaken dan aan het nieuwe account.

Je zaak melden

oudere man kijkt naar laptopscherm

Heb je een juridische hulpvraag? En ben je verzekerd bij Interpolis, Centraal Beheer, FBTO, Avéro Achmea of InShared? Meld dan hier je zaak online. Onze juristen helpen je graag verder.

Zaak melden
oudere man kijkt naar laptopscherm

Hoe wij aan je zaak werken

Lees verder