Technische hulp, privacy en beveiliging

Lukt het niet om in te loggen? Wilt u weten of een bericht echt door uw jurist verzonden is of waaraan een wachtwoord moet voldoen? Hier vindt u alle antwoorden.

Top 10 veelgestelde vragen

Wat moet ik doen bij de melding 'Voer een geldig e-mailadres in'?

Controleer het ingevulde e-mailadres. Mogelijk staat er een spatie achter het e-mailadres (door het kopiëren/knippen en plakken van het e-mailadres). Haal dan de spatie weg of voer het e-mailadres handmatig in. Heb je hierover nog vragen? Neem dan contact met ons op via de chat.

Aan welke eisen moet mijn wachtwoord voldoen?

Het wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 en maximaal 128 karakters, waarvan minimaal 1 letter en 1 cijfer. Speciale tekens zoals { ! @ # $ } mag je ook gebruiken.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat doe ik nu?
Vraag een nieuw wachtwoord aan via Wachtwoord vergeten.
Ik heb een nieuw account en nu zie ik mijn eerder gemelde zaken niet.

Mogelijk zijn de eerder gemelde zaken gekoppeld aan je oude account. Neem contact met ons op via 088 462 62 62. Wij koppelen deze zaken dan aan het nieuwe account.

Hoe weet ik of er een nieuw bericht in Mijn zaak staat?

Je krijgt een notificatie per e-mail als er een bericht of betaling in Mijn zaak staat. Ontvang je deze e-mail niet? Neem dan contact met ons op.

 

Ik heb te vaak een verkeerd wachtwoord ingevuld en nu is mijn account geblokkeerd

Wacht 24 uur. Daarna kun je opnieuw inloggen.

Weet je je wachtwoord niet meer? Wijzig je wachtwoord dan via 'Wachtwoord vergeten'.

Ik kan een bestand niet openen in Mijn zaak

Mogelijk is het bestand te groot of is het een bijzonder type bestand. Neem contact op met je jurist via Mijn zaak. 

Ik zie 1 van mijn zaken niet in het zaakoverzicht

Als je een melding per telefoon hebt doorgegeven, is die mogelijk nog niet verwerkt. En daarom nog niet gekoppeld aan je account. Zodra je melding in behandeling is genomen staat deze in het zaakoverzicht. Dit duurt maximaal 10 werkdagen.

Is je zaak na die 10 werkdagen nog steeds niet zichtbaar, neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

Waar vind ik mijn polisnummer?

Bij het aangaan van je rechtsbijstandverzekering heb je van je verzekeraar een polisblad ontvangen, op papier of digitaal. Op het polisblad staat altijd het polisnummer vermeld.

Als uitvoerder van de rechtsbijstandverzekering hebben wij het polisnummer nodig om de dekking van je verzekering te kunnen inzien. Meestal kun je jouw polisgegevens ook opvragen via een eigen online omgeving bij de verzekeraar. Weet je jouw polisnummer niet (meer)? Neem dan contact op met de verzekeraar. 

Wanneer is een betaling aan mij zichtbaar op Mijn zaak?
Zodra wij de betaling hebben verwerkt vind je die terug in Mijn Zaak. Bij iedere betaling ontvang je een notificatie per e-mail.

Meer veelgestelde vragen

Is het invullen van het e-mailadres hoofdlettergevoelig?
Ons systeem maakt geen onderscheid tussen de hoofdletters en kleine letters. Het maakt daarom niet uit hoe je het e-mailadres invoert.
Waarom zie ik geen optie om een belafspraak te maken?

Je kunt alleen een belafspraak maken met een jurist als je een vaste contactpersoon hebt. Je ziet dit bij de zaakinformatie in Mijn zaak.

Mijn zaak staat op gesloten, maar dat is niet de bedoeling
De status 'gesloten' is meestal een administratieve term. Wij heropenen de zaak bij iedere actie of contact.  
Hoe download ik de bijlage(n)?

U kunt de bijlagen van een aangetekende e-mail downloaden als ZIP-bestand, selecteer eerst de bijlagen die u wilt downloaden. Of u downloadt alle bijlagen tegelijk als ZIP-bestand. Klik daarvoor op ‘Download ALLE bijlagen’. U kunt ook de bijlagen een voor een openen en vervolgens opslaan als PDF-bestand.

Hoe open ik de aangetekende e-mail?

Als u een aangetekende e-mail hebt ontvangen, ontvangt u een notificatie in uw mailbox. In deze notificatie klikt u op ‘Klik hier om de bijlage(n) te openen’. Op de pagina die opent, logt u in door uw e-mailadres en wachtwoord in te voeren. U komt dan automatisch terecht in de aangetekende e-mail. De inhoud vindt u vervolgens onder het kopje ‘Bijlage’. U kunt de bijlage(n) een voor een openen door op de naam van de bijlage te klikken.

Ik heb de registratiemail verwijderd. Kan ik daarna alsnog mijn e-mailadres registreren?

Dit is mogelijk. Als u op de inlogpagina op ‘Wachtwoord vergeten’ klikt kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen. Gebruik daarvoor het e-mailadres waar u de aangetekende e-mail op heeft ontvangen. Als u zich niet eerder heeft geregistreerd, dan ontvangt u opnieuw een registratiemail. De link naar de inlogpagina is: https://aangetekend.achmearechtsbijstand.nl/

Waarom ontvang ik een aangetekende e-mail?

U ontvangt een aangetekende e-mail omdat u betrokken bent in een zaak die bij Stichting Achmea Rechtsbijstand is gemeld. Een aangetekende e-mail wordt ook gebruikt door Stichting Achmea Rechtsbijstand om persoonsgegevens veilig te kunnen versturen. In de aangetekende e-mail en de daarbij gevoegde bijlage wordt aan u uitgelegd waarom u een aangetekende e-mail ontvangt.

Ik ben mijn wachtwoord voor aangetekend mailen vergeten
U kunt hier een nieuw wachtwoord aanvragen.

 

Ik heb een aangetekende e-mail ontvangen, maar deze is niet voor mij bedoeld

Wij vragen u dan het bericht te vernietigen. Laat ons ook weten dat u een aangetekende e-mail heeft ontvangen die niet voor u bedoeld was door de aangetekende e-mail door te sturen naar klantenservice@achmearechtsbijstand.nl. Graag onder vermelding van het onderwerp van de aangetekende e-mail.

Ik heb een aangetekende e-mail ontvangen, maar het lukt me niet om in te loggen

Controleer of het e-mailadres dat u gebruikt bij het inloggen ook het e-mailadres is dat u heeft geregistreerd. U registreert namelijk uw e-mailadres waarop de aangetekende e-mail is binnengekomen. Het registreren van het e-mailadres waarop de aangetekende e-mail is binnengekomen, is noodzakelijk om in te kunnen loggen. Controleer daarnaast of u het juiste wachtwoord gebruikt.

Ik heb een aangetekende e-mail ontvangen maar kan de inhoud ervan niet meer zien

Een aangetekende e-mail is 30 dagen voor u beschikbaar. Dus als u de inhoud van een aangetekende e-mail niet meer kunt zien, dan is de termijn van 30 dagen waarschijnlijk verstreken. Neem in dit geval contact op met de verzender van de aangetekende e-mail, via klantenservice@achmearechtsbijstand.nl of 088 462 37 20.

Ik heb mij geregistreerd voor aangetekende e-mail. Wat doet Stichting Achmea Rechtsbijstand met de gegevens die ik heb opgegeven?

Stichting Achmea Rechtsbijstand heeft geen toegang tot de gegevens die u invult om toegang te krijgen tot de voor u bestemde mail. Deze gegevens worden verwerkt door een gecertificeerde leverancier van de dienst aangetekend mailen. De gegevens die u invoert worden uitsluitend gebruikt om u veilig aangetekende e-mails van Stichting Achmea Rechtsbijstand te laten ontvangen en lezen.

Ik heb voor het eerst een aangetekende e-mail ontvangen, maar het lukt me niet om in te loggen

Ga na of u zich al heeft geregistreerd. Als u voor het eerst een aangetekende e-mail heeft ontvangen ontvangt u ook een e-mail met daarin het verzoek om u te registreren. Voordat u zichzelf heeft geregistreerd kunt u niet inloggen. U registreert zich met het e-mailadres waarnaar de aangetekende e-mail is verzonden. Het kan voorkomen dat de e-mail waarin u wordt gevraagd om u te registreren later binnenkomt in uw mailbox dan de aangetekende e-mail zelf.

Ik wil de aangetekende e-mail openen, maar de link werkt niet

Als u via de knop in de e-mail die u heeft ontvangen de aangetekende e-mail probeert te openen, maar deze knop werkt niet dan kunt u het beste het later nog een keer proberen. Blijven de problemen bestaan neem dan contact met de afzender van de aangetekende e-mail via klantenservice@achmearechtsbijstand.nl of 088 462 37 20.

Ik heb een aangetekende e-mail ontvangen van Stichting Achmea Rechtsbijstand. Hoe weet ik dat dit geen spam is?

Stichting Achmea Rechtsbijstand maakt gebruik van aangetekende e-mail. U ontvangt de eerste keer altijd een registratiemail van noreply@aangetekend.achmearechtsbijstand.nl via ses.sslpost.com. De notificatie van de aangetekende e-mail zelf komt altijd van klantenservice@achmearechtsbijstand.nl. Heeft u zich al geregistreerd, dan ontvangt u in het vervolg alleen nog de notificatie van de aangetekende e-mail zelf.
Bij twijfel over de links in de e-mails kunt u het webadres controleren door eerst met de cursor over de link heen te gaan (zonder er op de klikken). In de het tekstveld ziet u dan het webadres waar de link u naartoe leidt.

Komen de e-mails bij u van een ander e-mailadres en/of vertrouwt u het niet, belt u dan met onze klantenservice 088 462 37 20.

Waar vind ik al mijn ontvangen aangetekende e-mails?

Als u meerdere aangetekende e-mails hebt ontvangen van Stichting Achmea Rechtsbijstand op hetzelfde e-mailadres komt u, nadat u bent ingelogd, via de knop ‘e-mailgeschiedenis’ op een overzicht van al uw aangetekende e-mails. Een aangetekende e-mail is 30 dagen voor u beschikbaar. Als u ze langer wilt bewaren kunt u ze downloaden en opslaan op uw eigen computer.