Technische hulp, privacy en beveiliging

Lukt het niet om in te loggen? Wil je weten of een bericht echt door jouw jurist verzonden is of waaraan een wachtwoord moet voldoen? Hier vind je alle antwoorden.

Top 10 veelgestelde vragen

Wat moet ik doen bij de melding 'Voer een geldig e-mailadres in'?

Controleer het ingevulde e-mailadres. Mogelijk staat er een spatie achter het e-mailadres (door het kopiëren/knippen en plakken van het e-mailadres). Haal dan de spatie weg of voer het e-mailadres handmatig in. Heb je hierover nog vragen? Neem dan contact met ons op via de chat.

Aan welke eisen moet mijn wachtwoord voldoen?

Het wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 en maximaal 128 karakters, waarvan minimaal 1 letter en 1 cijfer. Speciale tekens zoals { ! @ # $ } mag je ook gebruiken.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat doe ik nu?
Vraag een nieuw wachtwoord aan via Wachtwoord vergeten.
Ik heb een nieuw account en nu zie ik mijn eerder gemelde zaken niet.

Mogelijk zijn de eerder gemelde zaken gekoppeld aan je oude account. Neem contact met ons op via 088 462 62 62. Wij koppelen deze zaken dan aan het nieuwe account.

Hoe weet ik of er een nieuw bericht in Mijn zaak staat?

Je krijgt een notificatie per e-mail als er een bericht of betaling in Mijn zaak staat. Ontvang je deze e-mail niet? Neem dan contact met ons op.

Ik heb te vaak een verkeerd wachtwoord ingevuld en nu is mijn account geblokkeerd

Wacht 24 uur. Daarna kun je opnieuw inloggen.

Weet je je wachtwoord niet meer? Wijzig je wachtwoord dan via 'Wachtwoord vergeten'.

Ik kan een bestand niet openen in Mijn zaak

Mogelijk is het bestand te groot of is het een bijzonder type bestand. Neem contact op met je jurist via Mijn zaak. 

Ik zie 1 van mijn zaken niet in het zaakoverzicht

Als je een melding per telefoon hebt doorgegeven, is die mogelijk nog niet verwerkt. En daarom nog niet gekoppeld aan je account. Zodra je melding in behandeling is genomen staat deze in het zaakoverzicht. Dit duurt maximaal 10 werkdagen.

Is je zaak na die 10 werkdagen nog steeds niet zichtbaar, neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

Waar vind ik mijn polisnummer?

Bij het aangaan van je rechtsbijstandverzekering heb je van je verzekeraar een polisblad ontvangen, op papier of digitaal. Op het polisblad staat altijd het polisnummer vermeld.

Als uitvoerder van de rechtsbijstandverzekering hebben wij het polisnummer nodig om de dekking van je verzekering te kunnen inzien. Meestal kun je jouw polisgegevens ook opvragen via een eigen online omgeving bij de verzekeraar. Weet je jouw polisnummer niet (meer)? Neem dan contact op met de verzekeraar. 

Wanneer is een betaling aan mij zichtbaar op Mijn zaak?
Zodra wij de betaling hebben verwerkt vind je die terug in Mijn Zaak. Bij iedere betaling ontvang je een notificatie per e-mail.

Meer veelgestelde vragen

Is het invullen van het e-mailadres hoofdlettergevoelig?
Ons systeem maakt geen onderscheid tussen de hoofdletters en kleine letters. Het maakt daarom niet uit hoe je het e-mailadres invoert.
Waarom zie ik geen optie om een belafspraak te maken?

Je kunt alleen een belafspraak maken met een jurist als je een vaste contactpersoon hebt. Je ziet dit bij de zaakinformatie in Mijn zaak.

Mijn zaak staat op gesloten, maar dat is niet de bedoeling
De status 'gesloten' is meestal een administratieve term. Wij heropenen de zaak bij iedere actie of contact.  
Hoe download ik de bijlage(n)?

Je kunt de bijlagen van een aangetekende e-mail downloaden als ZIP-bestand, selecteer eerst de bijlagen die je wilt downloaden. Of je downloadt alle bijlagen tegelijk als ZIP-bestand. Klik daarvoor op ‘Download ALLE bijlagen’. Je kunt ook de bijlagen een voor een openen en vervolgens opslaan als PDF-bestand.

Hoe open ik de aangetekende e-mail?

Als je een aangetekende e-mail hebt ontvangen, ontvang je een notificatie in je mailbox. In deze notificatie klik je op ‘Klik hier om de bijlage(n) te openen’. Op de pagina die opent, log je in door uw e-mailadres en wachtwoord in te voeren. Je komt dan automatisch terecht in de aangetekende e-mail. De inhoud vind je vervolgens onder het kopje ‘Bijlage’. Je kunt de bijlage(n) een voor een openen door op de naam van de bijlage te klikken.

Ik heb de registratiemail verwijderd. Kan ik daarna alsnog mijn e-mailadres registreren?

Dit is mogelijk. Als je op de inlogpagina op ‘Wachtwoord vergeten’ klikt kun je een nieuw wachtwoord aanvragen. Gebruik daarvoor het e-mailadres waar je de aangetekende e-mail op hebt ontvangen. Als jij je niet eerder hebt geregistreerd, dan ontvang je opnieuw een registratiemail. De link naar de inlogpagina is: https://aangetekend.achmearechtsbijstand.nl/

Waarom ontvang ik een aangetekende e-mail?

Je ontvangt een aangetekende e-mail omdat je betrokken bent in een zaak die bij Stichting Achmea Rechtsbijstand is gemeld. Een aangetekende e-mail wordt ook gebruikt door Stichting Achmea Rechtsbijstand om persoonsgegevens veilig te kunnen versturen. In de aangetekende e-mail en de daarbij gevoegde bijlage wordt aan je uitgelegd waarom je een aangetekende e-mail ontvangt.

Ik ben mijn wachtwoord voor aangetekend mailen vergeten
Je kunt hier een nieuw wachtwoord aanvragen.

 

Ik heb een aangetekende e-mail ontvangen, maar deze is niet voor mij bedoeld

Wij vragen je dan het bericht te vernietigen. Laat ons ook weten dat je een aangetekende e-mail hebt ontvangen die niet voor jou bedoeld was door de aangetekende e-mail door te sturen naar klantenservice@achmearechtsbijstand.nl. Graag onder vermelding van het onderwerp van de aangetekende e-mail.

Ik heb een aangetekende e-mail ontvangen, maar het lukt me niet om in te loggen

Controleer of het e-mailadres dat je gebruikt bij het inloggen ook het e-mailadres is dat je hebt geregistreerd. Je registreert namelijk je e-mailadres waarop de aangetekende e-mail is binnengekomen. Het registreren van het e-mailadres waarop de aangetekende e-mail is binnengekomen, is noodzakelijk om in te kunnen loggen. Controleer daarnaast of je het juiste wachtwoord gebruikt.

Ik heb een aangetekende e-mail ontvangen maar kan de inhoud ervan niet meer zien

Een aangetekende e-mail is 30 dagen voor je beschikbaar. Dus als je de inhoud van een aangetekende e-mail niet meer kunt zien, dan is de termijn van 30 dagen waarschijnlijk verstreken. Neem in dit geval contact op met de verzender van de aangetekende e-mail, via klantenservice@achmearechtsbijstand.nl of 088 462 37 20.

Ik heb mij geregistreerd voor aangetekende e-mail. Wat doet Stichting Achmea Rechtsbijstand met de gegevens die ik heb opgegeven?

Stichting Achmea Rechtsbijstand heeft geen toegang tot de gegevens die je invult om toegang te krijgen tot de voor jou bestemde mail. Deze gegevens worden verwerkt door een gecertificeerde leverancier van de dienst aangetekend mailen. De gegevens die je invoert worden uitsluitend gebruikt om jou veilig aangetekende e-mails van Stichting Achmea Rechtsbijstand te laten ontvangen en lezen.

Ik heb voor het eerst een aangetekende e-mail ontvangen, maar het lukt me niet om in te loggen

Ga na of jij je al hebt geregistreerd. Als je voor het eerst een aangetekende e-mail hebt ontvangen ontvang je ook een e-mail met daarin het verzoek om je te registreren. Voordat jij je hebt geregistreerd kun je niet inloggen. Je registreert je met het e-mailadres waarnaar de aangetekende e-mail is verzonden. Het kan voorkomen dat de e-mail waarin je wordt gevraagd om je te registreren later binnenkomt in jouw mailbox dan de aangetekende e-mail zelf.

Ik wil de aangetekende e-mail openen, maar de link werkt niet

Als je via de knop in de e-mail die je hebt ontvangen de aangetekende e-mail probeert te openen, maar deze knop werkt niet dan kun je het beste het later nog een keer proberen. Blijven de problemen bestaan neem dan contact met de afzender van de aangetekende e-mail via klantenservice@achmearechtsbijstand.nl of 088 462 37 20.

Ik heb een aangetekende e-mail ontvangen van Stichting Achmea Rechtsbijstand. Hoe weet ik dat dit geen spam is?

Stichting Achmea Rechtsbijstand maakt gebruik van aangetekende e-mail. Je ontvangt de eerste keer altijd een registratiemail van noreply@aangetekend.achmearechtsbijstand.nlses.sslpost.comklantenservice@achmearechtsbijstand.nl

via ses.sslpost.com. De notificatie van de aangetekende e-mail zelf komt altijd van klantenservice@achmearechtsbijstand.nl. Heb jij je al geregistreerd, dan ontvang je in het vervolg alleen nog de notificatie van de aangetekende e-mail zelf.

Bij twijfel over de links in de e-mails kun je het webadres controleren door eerst met de cursor over de link heen te gaan (zonder er op de klikken). In de het tekstveld zie je dan het webadres waar de link je naartoe leidt.

 

Komen de e-mails bij jou van een ander e-mailadres en/of vertrouw je het niet, bel dan met onze klantenservice 088 462 37 20.

Waar vind ik al mijn ontvangen aangetekende e-mails?

Als je meerdere aangetekende e-mails hebt ontvangen van Stichting Achmea Rechtsbijstand op hetzelfde e-mailadres kom je, nadat je bent ingelogd, via de knop ‘e-mailgeschiedenis’ op een overzicht van al jouw aangetekende e-mails. Een aangetekende e-mail is 30 dagen voor je beschikbaar. Als je ze langer wilt bewaren kun je ze downloaden en opslaan op je eigen computer.