Waar moet ik een melding doen?

De juristen van Stichting Achmea Rechtsbijstand helpen mensen met een rechtsbijstandverzekering van verschillende verzekeraars. Waar u terecht kunt om een nieuwe zaak te melden, is afhankelijk van uw verzekeraar.

Melding via Stichting Achmea Rechtsbijstand

In veel gevallen kunt u een nieuwe melding op uw rechtsbijstandverzekering direct aan ons doorgeven. Bent u verzekerd bij een van de volgende verzekeraars? Klik op de knop om meteen uw juridisch probleem aan ons voor te leggen.

Interpolis logo      Centraal Beheer logo     FBTO logo    Avero logo

Zaak melden


Melding via InShared

Heeft u een rechtsbijstandverzekering bij InShared? Dan doet u een nieuwe melding via de Digitale verzekeringsmap op Inshared.nl.

Digitale verzekeringsmap InShared

Ik weet niet waar ik verzekerd ben

U heeft van uw rechtsbijstandverzekeraar een polisblad gekregen. Kunt u deze niet vinden, neem dan gerust contact met ons op. We helpen u graag verder.

Contact opnemen met Stichting Achmea Rechtsbijstand

Veelgestelde vragen: Zaak melden

Waar vind ik informatie over mijn melding?

Alle informatie over je melding vind je terug in jouw persoonlijke Mijn zaak omgeving. Je herkent de betreffende zaak aan het unieke zaaknummer.

Meer over zaakgegevens

Waar vind ik mijn polisnummer?

Bij het aangaan van je rechtsbijstandverzekering heb je van je verzekeraar een polisblad ontvangen, op papier of digitaal. Op het polisblad staat altijd het polisnummer vermeld.

Als uitvoerder van de rechtsbijstandverzekering hebben wij het polisnummer nodig om de dekking van je verzekering te kunnen inzien. Meestal kun je jouw polisgegevens ook opvragen via een eigen online omgeving bij de verzekeraar. Weet je jouw polisnummer niet (meer)? Neem dan contact op met de verzekeraar. 

Ik weet niet bij welke verzekeraar ik voor rechtsbijstand verzekerd ben. Hoe kom ik daar achter?

Op je polisblad zie je bij welke verzekeraar je verzekerd bent. Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via de chat.

Wanneer krijg ik een reactie op mijn melding?

Na een melding op je rechtsbijstandverzekering bekijkt een jurist met de juiste expertise jouw zaak. We nemen vervolgens binnen 10 werkdagen contact op. Je hoort dan ook of je recht hebt op juridische hulp vanuit de rechtsbijstandverzekering.

Tip: Maak je melding compleet en deel alvast belangrijke documenten in jouw persoonlijke Mijn zaak omgeving.

Is het invullen van het e-mailadres hoofdlettergevoelig?
Ons systeem maakt geen onderscheid tussen de hoofdletters en kleine letters. Het maakt daarom niet uit hoe je het e-mailadres invoert.
Wat moet ik doen bij de melding 'Voer een geldig e-mailadres in'?

Controleer het ingevulde e-mailadres. Mogelijk staat er een spatie achter het e-mailadres (door het kopiëren/knippen en plakken van het e-mailadres). Haal dan de spatie weg of voer het e-mailadres handmatig in. Heb je hierover nog vragen? Neem dan contact met ons op via de chat.