Voorbeeldbrief Ontevreden over een aankoop

Je hebt in een winkel een aankoop gedaan waar je ontevreden over bent. Het product is bijvoorbeeld al snel kapot gegaan. Of je hebt een situatie waarin de aankoop niet (naar verwachting) is geleverd. Gebruik deze brief om de verkoper of leverancier in gebreke te stellen.

Ontevreden over een aankoop? Dit kun je doen

Het kan gebeuren dat je via internet wordt opgelicht, een product niet aan jouw verwachting voldoet of niet wordt geleverd en je van de aankoop wilt afzien. Als je hier met de verkoper of leverancier niet uitkomt en je de verkoper in gebreke wilt stellen, kun je deze voorbeeldbrief gebruiken.

Doorloop de volgende stappen:

  1. Probeer er met de tegenpartij uit te komen. Bijvoorbeeld door in gesprek te gaan of een klacht in te dienen.
  2. Biedt dit geen oplossing? Stel dan de verkoper of leverancier in gebreke met deze brief. Geef de tegenpartij een redelijke tijd om met een oplossing te komen. Meestal is 14 dagen een redelijke tijd.
  3. Is het probleem na de ingebrekestelling niet verholpen? Dan is de tegenpartij in verzuim. Je kunt dan juridische stappen ondernemen.

Voorbeeldbrief: Ingebrekestelling aankoop product of dienst

Download de voorbeeldbrief en pas deze aan naar jouw persoonlijke situatie

Meer voorbeeldbrieven
Voorbeeldbrief: Ingebrekestelling Product aan Verkoper DOCX, 24 kB Download