Voorbeeldbrief klacht zorginstelling

Soms verloopt de behandeling bij een arts of andere zorgverlener niet zoals je verwachtte. Misschien wordt er een fout gemaakt of voel jij je beledigd door een zorgmedewerker. Je wil het probleem dan graag netjes oplossen. Met deze voorbeeldbrief kunt je jouw klacht kenbaar maken.

Niet tevreden over een zorginstelling? Dit kun je doen

Als patiënt verwacht je dat een zorginstelling je goed behandelt. Soms is dat helaas niet het geval. Als je er niet direct uitkomt, kun je een klacht indienen bij de zorginstelling. Je kunt de zorginstelling vragen om een oplossing, zoals excuses of de kans op herhaling voorkomen. Hieronder lees je welke stappen je kunt nemen om jouw klacht opgelost te krijgen. Je kunt daarbij gebruik maken van onze voorbeeldbrief.

Doorloop de volgende stappen

  1. Ga in gesprek met de arts, verpleegkundige of zorgmedewerker. Leg uit waarom je niet tevreden bent en welke oplossing je verwacht.
  2. Kom je er samen niet uit? Dan kun je een klacht indienen bij de zorginstelling. Je kunt daar de voorbeeldbrief voor gebruiken.
  3. Lost de zorginstelling jouw klacht niet goed op? Dan kun je verdere stappen nemen, zoals het klagen bij een onafhankelijke klachtencommissie of het aansprakelijk stellen van de zorginstelling.

Voorbeeldbrief klacht zorginstelling

Download de voorbeeldbrief en pas deze aan naar jouw persoonlijke situatie

Meer voorbeeldbrieven
Voorbeeldbrief klacht zorginstelling DOCX, 27 kB Download