Voorbeeldbrief klacht zorginstelling

Soms verloopt de behandeling bij een arts of andere zorgverlener niet zoals u verwachtte. Misschien wordt er een fout gemaakt of voelt u zich beledigd door een zorgmedewerker. U wilt het probleem dan graag netjes oplossen. Met deze voorbeeldbrief kunt u uw klacht kenbaar maken.

Niet tevreden over een zorginstelling? Dit kunt u doen

Als patiënt verwacht u dat een zorginstelling u goed behandelt. Soms is dat helaas niet het geval. Als u er niet direct uitkomt, kunt u een klacht indienen bij de zorginstelling. U kunt de zorginstelling vragen om een oplossing, zoals excuses of de kans op herhaling voorkomen. Hieronder leest u welke stappen u kunt nemen om uw klacht opgelost te krijgen. U kunt daarbij gebruik maken van onze voorbeeldbrief.

Doorloop de volgende stappen

  1. Ga in gesprek met de arts, verpleegkundige of zorgmedewerker. Leg uit waarom u niet tevreden bent en welke oplossing u verwacht.
  2. Komt u er samen niet uit? Dan kunt u een klacht indienen bij de zorginstelling. U kunt daar de voorbeeldbrief voor gebruiken.
  3. Lost de zorginstelling uw klacht niet goed op? Dan kunt u verdere stappen nemen, zoals het klagen bij een onafhankelijke klachtencommissie of het aansprakelijk stellen van de zorginstelling.

Voorbeeldbrief klacht zorginstelling

Download de voorbeeldbrief en pas deze aan naar uw persoonlijke situatie

Meer voorbeeldbrieven
Voorbeeldbrief klacht zorginstelling DOCX, 27 kB Download